måndag 19 augusti 2013

Hårdblockning, tråkkofta och augusttomte


Äntligen klar! Det är ett monster av oanade proportioner... Jag hade faktiskt inte trott att den var så stor. Det kan vara svårt att avgöra storleken på en sjal när man stickar från mitten och utåt eftersom den hela tiden är ihopknövlad. Och den här är rejäl.
Vi kommer att vara bästa vänner i höst, sjalen och jag. Men först måste den blockas- jättehårt.

Jag gick direkt på nästa projekt, en 30-talskofta med bara ärmarna kvar. En och en halv ärm kvar om man ska vara petig och jag tänker nog det för det sniglar verkligen fram. Det ser ganska ojämt ut nu, men det kommer att fixa sig efter lite blockning.

Storstäda har jag också gjort. Det har visat sig att Grodmannen (min Combo) tydligen har nån släkttradition av att inneha minst hundratusen tomtar runt juletid. Detta leder till att man sen hittar tomtar resten av året eftersom det kan ta ett tag att jaga rätt på alla. Jag hittade en nu vid städningen och fångade den i en kaffekokare, för säkerhets skull...

2 kommentarer:

  1. Tack! Jag använde den här kanten: http://www.ravelry.com/patterns/library/dragonfly-wings

    SvaraRadera