lördag 20 juli 2013

99 problem och loppisfyndade knappar


Jag vet att man kanske inte borde skryta men titta (!!!) vilka fina knappar jag fyndade på loppis för nån dag sen. Vi var ute och svängde runt i bushen, jag och föräldrarna som var på besök och letade loppisar och konstaterade att skyltning betyder ALLT. (Nöjet att gissa vilken knagglig grusig avtagsväg man ska välja eftersom ingen har brytt sig om att sätta upp en skylt som pekar åt rätt håll är väldigt tveksamt, och det är även uppskattat att ta ner skyltarna när loppisen är slut)

De svarta som tyvärr syns väldigt dåligt är stenkolsknappar, och det är ju inte varje dag man får tag på. Nu måste jag sticka en kofta som matchar mina snygga knappar.

De stora gröna är inte heller så plastiga som de ser ut, eller är iallafall av nån kvalitetsplast som känns mer som glas.


Metallknapparna var det bara en av varje av, men när jag vände på dem så har några av dem en baksida som får mig att misstänka att de kan vara lite äldre. Jag har sett rätt mycket knappar efter att ha jobbat i affär i ett gäng år och de ser lite annorlunda ut nuförtiden. Sen är "lite äldre" en rätt vag bedömning, jag kan ganska lite om knappar.
Hur som helst så var de snygga, både jag och försäljaren var nöjda. Jag fick även med mig en märkbok och ett häfte från Svensk Hemslöjd från 40-talet med massor av olika tekniker.

Nu till nåt betydligt modernare. Hittade länken på nätet i morse och kände att jag ville dela det med er eftersom det fick mig att skratta.  Knit on, y'all!
18 viktiga saker jag har lärt mig från stickningen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar