tisdag 23 juli 2013

3 saker jag gör i mitten på juli


* Stickar klart den gröna sjalen i det handfärgade återvunna garnet som aldrig verkar ta slut. Nu har jag stickat upp den första härvan och bestämde för länge sen att det får räcka med den. Man måste sätta ner foten nån stans, annars tar garnet över ens liv. Jag ska börja med spetskanten ikväll och ser fram emot det. Det är ju alltid lite roligt att göra klart projekt, särskilt när man inte riktigt kan se hur de blir innan man får av dem från stickorna. Spännande, spännande...

*Min hyresvärd och jag har rent spontant börjat käka lunch ihop i soffan och titta på tecknat samtidigt. Katterna kommer också och gosar ner sig. Det känns som att vi har startat världens bästa vana. Amelia var inte så populär igår bara när hon blev lite väl exalterad och lyckades sätta ena tassen rätt ner i hyresvärdens mat. Mindre gulligt...

* Vad jag INTE gör men blev väldigt sugen på är att sticka en jättestor kaskelot ! Har ingen aning om vad jag skulle ha den men var skulle man inte ha en stickad kaskelot!? Nästa projekt kan mycket väl bli Hazel the Humpback Whale. På riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar