tisdag 25 juni 2013

Snabbt inlägg innan jag springer iväg


Jag hinner nog med ett inlägg innan jag springer iväg till Ica och hämtar ut några kursböcker som har kommit. Måste förbi toaletten först, men den någon är i duschen. Så kan det vara när man inte bor själv längre. Det är ok, det kan också vara lunch i soffan med tecknat vilket börjar bli standard.

Jag har börjat på ett nytt projekt, en sån här sjal som jag hittade i en tidning jag hade. Den blir nog ursnygg i ett garn som har legat sen min färgnings-mania i våras, ett återvunnet grå-grönt garn med små gula prickar som är otroligt ojämt som verkligen är lite av en färgnings-disaster men som antagligen skulle kunna bli snyggt i en sån här sjal. Det finns ett mönster för alla garn. Mjuk och skönt är det iallafall, och lägger sig precis som det ska.
Det var kanten längst ner som fick upp mina ögon för sjalen, annars är den inte så spännande, men kanten ska bli rolig att göra.

Nu är är hyresvärden färdigduschad, men innan jag går och hämtar mitt paket så åste jag tipsa om Agnes Nuber som är en otroligt spännande konstnär. Kolla in hennes broderier, speciellt om ni gillar Star Wars! (finns under stickbilder; jag fattar inte heller tyska, men man kan klicka sig runt lite.) Hur coolt som helst, jag hoppas att jag någon gång springer på en utställning med hennes grejer för det här skulle jag verkligen vilja se IRL.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar