måndag 10 juni 2013

Nytt nytt nytt

Glad Ozelote

Jag är ju numera med balkong. Mmmm, jag måste nog skriva det igen. Balkong. En stor fin solig sak där man kan sitta och titta, som har blivit invirad i hönsnät under mycket svärande och pustande så nu kan även katterna komma ut där. Den ena tycker att det är mer fantastiskt än den andra. Wiskey är såklart inte så glad över att behöve byta sitt rådjurs-paradis mot några kvadrat med betongunderlag men jag tror nog att han kommer att vänja sig bara han får gnälla av sig. Amelia tycker att hon har kommit till paradiset, eller iallafall the next best thing.

Och om man har en balkong så måste man ju såklart också ha en balkongstickning. Det förstår väl vem som helst. En stickning som inte är i ull för att den inte ska vara så varm, som kanske inte kräver hundra tusen charts och andra prylar och som går att lägga ifrån sig. (Och som går att tvätta om den skulle bli lite svettig.)
Jag rotade i den överfulla stashen och hittade ett konstigt svart bomulls- lingarn som heter Bali som jag nog har köpt på tradera en gång i tidernas begynnelse och som nu ska få bli en trekantssjal i enkelt utförande.
Balkongstickning. Och glass. Sjukt viktig.
När ni läser det här så har jag börjat på Universitetet igen. Det ska bli sjukt spännande. Nu ska jag gå och blocka ut Grace som äntligen är färdig på min sprillans nya pusselmatta som jag äntligen lyckades få tag på. Mina två icke-stickande vänner som var med tyckte inte att jag var riktigt klok när jag grabbade tag i en färg-glad skumgummi-barnleksak det första vi gjorde inne på Biltema. De har mycket att lära de små liven...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar