söndag 30 juni 2013

Filigreen in green!

Jag fick hjälp med modellandet den här gången.

Jag hade en massa entrådigt ullgarn liggandes, flamfärgat i ganska stora sjok i två olika gröna nyanser. En gång i tiden så skulle det på att bli ett annat projekt, men det froggades på grund av bristande intresse. I våras kom jag på att jag kunde göra en till Filigreen Shawl av det, en grön den här gången, som en del av mitt destash-projekt. Perfekt för att att minska lite i lådorna, perfekt mönster för det här garnet och en superbra present till någon som precis har flyttat.
Jag har inte en susning om hur många meter det var eller hur många gram, men det räckte till en ganska rejäl sjal och en tjusig tofs längst ner.

 Mönster på trekantssjalar som börjar nerifrån och jobbar sig uppåt är verkligen en favorit hos mig, speciellt när det gäller stashbusting. Man behöver inte ha någon som helst koll på garnmängd, det är bara att sticka på tills man tröttnar eller garnet tar slut.



It's not a hobby. It's a postapocalyptic survival skill.
Jag har föresten köpt en cykel! Min gamla blev snodd för en massa år sen och när man bor i hufvudstaden men inte så nära city så har man inte så mycket nytta av en, så jag skaffade aldrig någon ny. I Uppsala så är det en helt annan sak, utan cykel kommer man inte en meter. Vi glider fram på gatorna jag och min snygga turkosa cykel, jag ska bara skaffa en cykelkorg så att jag får ner stickpåsen.

3 kommentarer:

  1. Bah, vilken underbar bild =) Ryckte liksom till. Nice sjal också. Du, din turkosa cykel och gröna sjal i samma stad som jag. Ska hålla utkik ;)

    SvaraRadera
  2. Åhå! Vad spännande! :) Du får hojta om du ser oss. Dock är det bara jag och cykeln, sjalen har fått åka snigelpost till en helt annan stad i Sverige och bo där.

    SvaraRadera
  3. Jag hojtar om jag ser - skitkul att spana på alla turkosa cyklar framöver. Ah, hoppas den trivs ändå =0)

    SvaraRadera