fredag 28 juni 2013

En pytteliten katt

Balkongkatt!

För några dagar sen kom det ett jättefint vykort via snigelposten från en av mina gammla grannar. Hon har också en katt, som heter Sony som var tvungen att stå ut med att Wiskey hade lite vaga koncept om "mitt" och "ditt", iallafall vad det gällde revir och mattar. Vi mattar ägnade en del tid åt att skratta tillsammans åt de små djuren och deras sociala spel, och med att lägga små lappar i varandras brevlådor när de hade slagits så att den andra skulle veta om det.
Jag blev väldigt glad, sådär som man blir när man får oväntade fina saker på posten och bestämde mig genast att jag måste skicka nåt tillbaka. Av ganska förklarliga skäl så kändes en liten katt helt rätt.
Den är stickad ungefär som Rebecka Dangers Bunny Nuggets . Fast med korta spetsiga öron och en i-cordsvans av tre upplockade maskor i kattrumpan.
Hoppas grannen blir glad. Men det tror jag nog.
Kattrumpa
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar