söndag 23 juni 2013

Efter kaoset-lugnet


Snygga lila pärlemorknappar

Hoppas alla hade en fin midsommarafton, det hade jag. Har man inte riktigt fått nog av trevliga nattliga upplevelser så ska det tydligen vara en "supermåne" ikväll, titta här. Jag ska svepa in mig i en filt och ta med mig Norrlandsbesöket som kom ner för midsommarfirandet samt hyresvärden och eventuella katter (de har också besök just nu, av en sommarkompis vars familj måste jobba på annan ort i sommar) ut på balkongen och titta.

Jag har mest drällt runt de senaste dagarna, sommarhängt, stickat och tittat på tecknat. Man får vara lat ibland.


Koftan Grace är klar och på väg till syster, och med i paketet finns även torgvantar som stickades i våras just för att kunna postas när koftan äntligen blev klar. De vantar som väntar på nåt gott... Av den anledningen har jag hållt dem lite hemliga men nu kan jag ju blogga om dem eftersom de snart är framme ändå. De är stickade i Fabel-rester och lite av Rowans Kidsilk Haze och är ytterligare ett par av det eminenta mönstret Great Weekend Mitts . Hoppas hon gillar dem.
Lysande vitt garn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar