fredag 14 juni 2013

Crazy stuff and the art of doing things before their time

Inga pastellfärger här inte.

Mitt vilda och galna "bara för att jag vill"-projekt blev ett par sockor... Kanske måttligt spännande, men händerna vill sticka vad händerna vill sticka. Är inte helt säker på kombinationen av mönster och garn, tror att garnet kan ta bort lite från mönstret men jag var tvungen att testa ändå. Walking on the wild side.
Det blir ett par Polly Jean i Regias Hand-dye Effekt i en väldigt höstig ton. Jag är kär i mönstret och har bestämt innehåller små löv och inte små hjärtan (obs! superviktigt), och är kär i garnet som jag har stickat i tidigare och vet håller forever and ever.

Knitty har för övrigt kommit ut med sitt första höstnummer, så det är inte bara jag som ligger lite plågsamt mycket före. (känns skönt) Notera att det är en svensk tjej som har gjort omslagsmönstret! Den var rätt snygg, jag skulle kunna tänka mig den, fast jag vill nog ha ärmar på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar