söndag 12 maj 2013

Monogamstickning (typ)

Jag vet att jag har varit supertråkig ett tag, men det beror delvis på att mitt liv har varit och är ganska mycket såhär just nu:

Det är nu mina tetris-kunskaper kommer att sättas på prov...
Något annat det beror på är att jag har varit förvånansvärt monogam i min stickning. Så monogam att det har förvånat till och med mig. Jag brukar ha minst fyra projekt på gång samtidigt, i olika stadier och ständigt försöka övertala mig själv att starta nya. Nu har jag haft två. Som båda har varit i stadier av ändlös slätstickning. Och det har varit helt ok. Jag har lite försökt, mest av gammal vana att känna efter om jag inte är sugen på att smyga in nåt annat mellan varven, men jag har verkligen inte varit det. (Kanske borde gå till doktorn)
Så... ja.. Det är inte så spännande tyvärr.. Grace går framåt, snart är det bara kanten kvar av livdelen. Till min stora förvåning upptäckte jag att det i min brokiga samling inte fanns några strumpstickor i stl 3,5 så det får jag skaffa. Det var väl på tiden i så fall.
Mjuk, mjukare, mjukast


Och Holden Shawlette går också framåt. Snart får jag starta med spetsmönstret där, så jag kommer väl ur min slätstickningskoma då... Och kanske blir lite mindre monogam. Vem vet.


En diva som vill vara med på bild.


Den ultimata resestickningen kommer ju snart att bli en issue- vad ska jag ha med mig när jag flyttar? Allt annat ska ju packas ner, men något- lämpligt- måste vara nära till hands. Förslag mottages tacksamt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar