onsdag 1 maj 2013

It's not a hobby...

Jag har alltså inte gjort den här. Hade jag det hade det så hade jag f*n inte låtit bli att centrera... (Ursäkta franskan)

Fick den här av någon för ett tag sen och vet inte var den kommer ifrån, men den är för bra för att låta bli att posta. Efter apocalypsen, då jäklar...

Eh, jo.... det kommer att komma delar av en spoiler nu, fast mest för en person. Jag är nästan 100% på att han inte läser den här bloggen, men ganska säker på att andra som vi har som gemensamma bekanta gör det. Framför allt tänker jag på vissa engelskt vältaliga och dissonant sjungande personer... Ni kan väl låta bli att skvallra för ni-vet-vem, deal?
  
Annars har jag mest roat mig med något så antikt som att brodera monogram på tygnäsdukar idag. För det första var den ett äventyr i sig att faktiskt hitta ett ställe som faktiskt sålde tygnäsdukar (ni skulle ha sett den övre medelålders mycket välklädde herren bakom diskens min när jag kom in, komplett med piercing, Converse och så vidare och meddelade att jag skulle brodera monogram på näsdukarna jag bad att få köpa.... epic.)
Om någon vill veta så kan man iallafall köpa näsdukar i tyg på en affär som heter Look, Mr och som ligger mitt emot Åhléns vid plattan på Karlbergsvägen i Sthlm. De har snygga illigt färgade statyer av hundar som dekoration som de har gömt lite under kläderna så att man inte ser dem förens man ser dem titta fram i speglarna. Jag uppskattar såna detaljer i en annars väldigt proper affär.

Har ni nån aning om hur många alfabetsmönster det finns? Jag visste att det skulle bli svårt att välja, men jag har kännt en viss panik över det här efter att ha börjat surfa runt... Det slutade med att min hjärna slog över i någon sorts panikläge och överväldigades av känslan att jag ville göra alla!!! Och seriöst funderade på om det skulle gå att sälja handbroderade näsdukar på Etsy. Vilket inte kommer att hända.
Till slut valde jag en, supersnygg och.... superavancerad. Nån sorts självbevarelsedrift verkar ha funnits eftersom jag har bestämt mig för att göra båda (det är två) näsdukarna i korsstygn vilket är smart eftersom jag inte har en skrivare vilket betyder att om jag skulle göra fritt broderi efter ett nät-mönster skulle jag behöva rita upp på frihand. Vilket hade kunnat gå hur som helst...
Å andra sidan verkar den mest fungera fläckvis efetersom jag på nåt sätt har börjat på ett, ja.. ganska stort och tidskrävande monogram och fick för mig att jag ABSOLUT inte kunde sy över fyra trådar utan måste gå över två.

Det kommer att bli skitfint och jag kommer att bli vindögd. There better be cake.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar