måndag 13 maj 2013

Ett lätt osammanhängande inlägg om att man inte ska sticka avancerade saker när man är sjuk


Det har visat sig att det är skillnad på 144 maskor och 44 varv(ibland) . Och att det vore bra om jag dubbelkollar mönster lite då och då. Helt otippat. Vem hade kunnat gissa på det?
Det är ju tur att jag inte är rädd för att repa upp.
Nu var det inte så farligt i slutändan, jag behövde inte repa så katastrofalt mycket som det kanske låter som att jag behövde och eftersom det mest var slätstickning i ett rätt så snällt garn som inte slinker i väg så gick det bra.

Man kan inte se felet här, så du kan sluta leta.

Jag var snart tillbaka på banan igen, och fick som bonus börja på spets-delen av mönstret.

Något som jag aldrig borde ha gjort, utan väntat med eftersom jag har tillbringat dagen i soffan med huvudet fullt med snor och en tankekapacitet reducerad till under rumstemperatur.

Så nu behöver jag repa igen.... tjoho... och det är garn på min katt.
Skeptisk katt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar