måndag 22 april 2013

Sunny Grace

  
Med lite god vilja och färgblindhet kan man tänka sig att vår gräsmatta börjar bli grön.

Söndagsstickning i solen. Inte så dumt alltså. Jag klarade av fler varv den här gången än förra och gav upp och gick in enbart för att solen försvann bakom mastodonthuset som står framför vårat.  Grace går framåt och blir rätt den här gången; nu har jag kommit längre än där jag var när jag fick repa upp sist och det känns ju bra.
Lite vårblommor hittade jag också.
Jag har för övrigt invigningsätit glass ute. Det var awesome eftersom det var StikkiNikki-glass (hemgjord, lokalproducerade råvaror så långt det går, mest ekologiskt, roliga smaker) och jag fick köra igång glass-säsongen med kiwi/lime sorbet och blueberry/lavender. Yummy!
Blueberry/lavender skulle för övrigt vara ett asbra färgnamn på ett garn... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar