torsdag 25 april 2013

Stickcafé och Instaozelote

Natalie Mitts och Johannla syr ihop sin första (ever!) cowl, vilt påhejad av bordsgrannarna.

Gårdagens stickcafé var urmysigt! Gamla bekanta och nya bekanta. Gamla rävar och nykomlingar. Det stickades och virkades och nålbands. Det pratades och visades estnisk spetsstickning och det fikades och de obligatoriska storögda turisterna kom förbi och tittade förundrat. Som sig bör alltså.
Jag hann med andan i halsen in en snabbis på Litet Nystan på vägen dit och fyllde på med ett nystan till så att det där stashbust-projektet Natalie Mitts, som visade sig generera garninköp iallafall ska bli klart någon gång.
Någon annans snygga garn.

Jag har tagit ett steg till mot teknikens underbara famn, eller möjligtvis hipster-helvetet beroende på hur man ser det. Ett längre tag har jag gått och fnulat på om det inte egentligen är ganska roligt med det där med Instagram, och till slut skaffade jag det också-sist i klassen. Man kan hitta mig som Ozelote. Det finns inte så mycket bilder än, men lita på att det kommer för det här var gravt beroendeframkallande....
Föresten... Vad väger en hipster? (svar: Ett instagram.)
Instakatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar