fredag 12 april 2013

När man inte får plats


Då får man blocka i omgångar. Det där oformliga gröna byltet börjar utvecklas till något riktigt fint; tack och lov inte till en svan (Hörde om en tant för några år sen som hade 11 svanar i en etta. 11!? Jag är lite rädd för svanar. De verkar vara sjukt opålitliga djur.) utan till en tjusig Filigreen- sjal med en tofs. Dock fick den inte plats på min tältsäng/blockningsyta i en omgång utan sitter nu delvis uppspänd med det som inte fick plats första gången.
Den är gjord i ett entrådigt sektionsfärgat ullgarn av okänt ursprung från mina gömmor. 
I helgen kommer jag att tillbringa mycket tid såhär:
Allt sitter ihop. Nu ska kanterna på. Sen ska jag göra nåt jag aldrig har gjort tidigare när det gäller hemstickade/virkade objekt- pressa med strykjärn(och våt trasa). Hård kärlek är den bästa ibland, iallafall när man jobbar med ull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar