onsdag 3 april 2013

En snabb kaskad i färger


I paketet med den där berömda bröllopsfilten har jag tänkt att det ska följa med en liten barnkofta, storlek typ ett år. Jag har inte varit stressad alls över detta eftersom jag tyckte att så små barnkoftor går SUPERFORT att göra, jag valde ju en modell för typ hundra år sen och man kan ju  alltid skjuta på det i största allmänhet lite till. Så kom jag på att det var lite drygt en vecka kvar tills paketet måste skickas...

Oups.

Det är inte så att jag inte kan få ihop en barnkofta på det, men bröllopsfilten ska virkas ihop, få kanter, och så är det allt det där småpillet med båda projekten som alltid tar längre tid än man tror. Min tidsoptimism verkar ha nått nya hisnande höjder.

Det ska iallafall bli en Cascade ; lite för att det är en fin modell och lite för att det var så himla många som stickade den för ett tag sen och jag är nyfiken på vad "all the fuss is about" med den här koftan. Jag gör en egen special med lite intarsia för att kunna få in två färger. Hittills funkar det bra och jag lovar att förklara hur jag har gjort om det fortsätter att göra det. Inte egentligen rätt tillfälle för experiment, men jag kunde inte låta bli.

Och nu är påsken slut, kaninerna ska ut! Äh, några dagar till kanske de får hänga...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar