lördag 6 april 2013

Årets första utestickning! Och en hemlis blir avslöjad...

Bevis.
Jag har stickat utomhus! Tre hela varv...
Nu är det ju ganska många maskor på ett varv för tillfället i stickningen som fick följa med ut i solen men det kändes kanske lite futtigt. Å andra sidan är vårförkylningar inte kul, jag hittade inte riktigt lä och hoppas kunna spendera mer tid ute i solen med garn och stickor framöver och då helst utan hosta och en rinnande näsa.
Restgarnfilten jag virkade förra året i hopp om att någon gång bo i en lägenhet med balkong kom också med ut och var inte alls dum. Eftersom den är riktigt tjock så är en ett bra hinder mot otäcka infektioner och kalla rumpor. 
En lägenhet med balkong är inte så långt borta föresten. Om lite mindre än två månader packar jag ihop katter, garn och tygsnuttar och beger mig från Hufvudstaden tillbaka till Uppsala där jag bodde innan bloggandet. Där ska jag fortsätta plugga vilket jag gjorde en gång i världen innan jag fick för mig att jag skulle göra annat ett tag. Och där kommer jag att bo en eminent lägenhet med en gammal vän som hyresvärd, en groda som combo, och både balkong och badkar!
Bloggandet fortsätter naturligtvis, men det kanske blir lite hackigt just runt flyttandet.

Det ska bli väldigt kul, iallafall.

1 kommentar:

  1. Åh men åh! Det är ju en balkongfilt jag ska göra förstås! Jag har hittat massa fina pläd-mönster men tyckt att det kanske finns en gräns för hur många soffplädar man behöver...

    Tack för tipset :-)

    SvaraRadera