fredag 1 mars 2013

The Black Cardigan of Cozyness


SOM jag har längtat! Äntligen blev den klar. Inte riktigt som jag hade tänkt mig, men ibland får man inte det man vill ha och så blir det precis det man skulle ha ändå.
Så himla mysig! Dock gick nästan allt det svarta garnet åt, och det hade jag nog inte riktigt väntat mig. Men flätor drar ju mycket och jag har ju gjort en huva som får plats med ett mindre kungarike i sina gömmor så jag kanske ändå inte borde vara så förvånad. Fickor hoppade jag över, lite med motivationen att den är ganska tung nu och kommer att hänga ut sig en del, jag behöver inte utmana ödet och ge den mer framtyngd.
http://www.ravelry.com/patterns/library/19-cardigan
Knapparna blev supersnygga!

Huvan däremot lämnar en del övrigt att önska. Varför är det så svårt att göra en snygg huva?


And last but not least... jag tyckte att de här ungdomarna var för sköna. Det här har absolut inte alls med garn att göra på något sätt, men jag kan inte låta bli att posta det ändå.
http://www.buzzfeed.com/justinesharrock/gangnam-style-used-to-protest-widespread-grave-desecration-i



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar