fredag 22 mars 2013

Symaskinskoncert! Skräddarsytt med blockflöjt


Om man uppehåller sig i Västerås-trakten imorgon lördag och vill gå på en otroligt häftig och annorlunda koncert kan jag verkligen rekommendera det här: http://uruppforandeklubben.blogspot.se/2013/03/skraddarsytt-leo-correia-de-verdier.html
Det här är en fantastisk begåvad musiker och tonsättare som jag har haft äran att jobba med en del tidigare och även om jag inte har hört just stycket i fråga så har jag hört andra symaskins-kompositioner och det är en mycket spännande musikalisk upplevelse! Det utlovas dansmusik från renässansen, vilket borde bli en rätt så häftig kombination med något så mekaniskt och modernt som en symaskin.
Jag är ganska så mycket ledsen att jag inte kan ta mig till Västerås imorgon...

(Och det är ju gratis! Gå om du har chansen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar