onsdag 20 mars 2013

Beulah två, och typ världens finaste tsockor





Har man ett favvo- mönster så har man... Beulah blev superbra även den här gången. http://www.ravelry.com/patterns/library/beulah-cardigan Jag testade en storlek större eftersom jag var rädd att garnet kanske skulle vara lite för tunnt och att den skulle bli för liten trots att jag har gjort en provlapp. Det hade nog inte behövts, men det blev bra såhär också.
Små silverfärgade knappar som jag har suttit och hållt på i flera åt och väntat på det rätta plagget för kom äntligen till sin rätt. Jag är lite sugen på att göra nåt "mer" på koftan men jag vet inte vad det skulle vara så jag avvaktar med det tills den inspirationen dyker upp.
Garnet är nåt upprepat, omfärgat jag har mängder av i en låda. Jag hade hoppats att det skulle gå åt lite mer än vad det gjorde för jag har massor kvar och det är så mjukt och mysigt att jag har inte hjärta att bara slänga det. Det blir nog fina sjalar om inte annat.

Nu önskar jag min varmare väder och att jag slutar hosta någongång så att jag inte känner att jag måste tillbringa så mycket tid i min privata igloo av tjocka tröjor och stora sjalar.

Kommer ni ihåg hajsockorna som jag skrev om för några månader sen? De där supersnygga tsockorna som ser ut som hajar som äter upp bärarens fötter och till och med har små putsarfiskar som man kan sätta på med kardborreband? Jag har för mig att Stickpodden nämnde dem för ett tag sen också. Skaparen av dessa, den Fantastiska Tsarina Tsock har  iallafall gjort det igen och överträffat alla gränser för vad tsock-skapande brukar vara.

Titta på dem! Porslins-tsockor!
http://www.tsocktsarina.com/blog/?p=490
Och titta igen, för detaljerna är helt enastående.
Jag blir lite matt när jag tänker på allt pill, och sen tar resten av mig över och skriker högt "Och det är SÅ värt det!" Varför skulle man inte lägga ner sin själ och hjärta i något så vackert?
Tyvärr, tyvärr så måste man vara med i hennes tsock-club för att få tag på mönstret just nu, men om man håller ut ett år eller nåt så brukar de tydligen komma upp för allmän försäljning.
Jag börjar räkna ner dagarna nu då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar