torsdag 21 mars 2013

Att brodera att solsystem och ny mobil-cozy

Åååhh!Jag vill ha ett bildredigeringsprogram. Och sluta ta bilder i dåligt ljus.

Jag är trött på mitt mobilfodral och har bestämt mig för att jag vill ha ett nytt. Så jag har virkat det här i lite ullgarnsrester och ska tova ihop det lite, sy i ett fint bomullsfoder och sy på nån snygg kant. (Kanske chockrosa frivoliteter?)Än så länge ser det inte så mycket ut för världen... Det är tre olika garner, men nyanserna smälte ihop så bra att det nästan ser ut som att det är ett självrandigt.

Vad som ser mer ut för världen (och solsystemet!) är det här http://www.tor.com/blogs/2013/03/morning-roundup-where-19th-century-girls-hid-their-interest-in-science  ascoola broderiet från 1800-talet som en okänd flicka/kvinna har gjort. Jag älskar det och är sjukt sugen på att göra en egen variant att ha på väggen hemma. Väldigt inspirerande och och intressant tankeställning om att göra uppror lite i smyg och att kultivera intressen som kanske inte var helt ok i alla sammanhang... Klicka på bilden i länken så att broderiet syns bättre, de pyttesmå detaljerna måste ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar