fredag 8 februari 2013

Tuff tuff tåg


Återigen, denna vånda om vad jag ska ta med och sticka på under tågresan. Den här gången ska jag iallafall försöka låta bli att glömma stickpåsen med projekt på destinationsorten...
Och om jag ska vara helt ärlig så passade jag på att avverka ett till restgarnsprojekt. Ett mönster det har kliat i mina små stickfingar superlänge att få prova är det här http://www.ravelry.com/patterns/library/great-weekend-mitts . Jag kunde naturligtvis inte hålla mig utan började sticka (Måste bara prova lite...Ni vet så att det KÄNNS bra. Skitviktigt, faktiskt.) redan igår och insåg att det skulle gå supersnabbt. Jag tar nog med mig garn för två uppsättningar, just in case. Man vill ju inte sitta projektlös liksom. Och jag har ju restgarner så att det räcker och blir över.

Den stora svarta koftan som syns här ovan går långsamt framåt. Stora raka stycken med moss-stickning är ju "sådär" spännande, och det har ju dykt upp en del andra projekt. Den lämpar sig inte riktigt heller som resestickning eftersom den är ett åbäke av rang och dignitet. Förr eller senare, förr eller senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar