torsdag 7 februari 2013

Dream Stripes


Min Dream Stripes- och vilken dröm den är! Mjuk och fint fall runt halsen, den hade väl kunnat få vara aningen större men inte många centimeter.
Jättebra mönster var det också, jag kan verkligen rekommendera det vidare till någon annan. http://www.ravelry.com/patterns/library/dream-stripes
Man börjar med den randiga biten, uppe vid halskotan och arbetar sig nedåt så att den blir större och större. Detta ger att en ganska stor del av projektet är "behöver inte tänka"-stickning, det är mest spetskanten nedtill där man behöver vara med lite, men den är inte svår alls. Jag tror att man klarar av den även om man inte har stickat så mycket spets.

Jag stickade den i Garnstudios Baby Alpaca Silk, svart och blått. Det gick nästan ett helt nystan svart och nästan 2 blå. Jag hade inte blått så att det räckte, så jag har maskat av med svart. Det här känns som en rätt bra restgarnssjal. Jag kommer definitivt att göra den som sådan igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar