söndag 3 februari 2013

African flowers bröllopsfilt in the making

Blommor och spår av intensiv planering


Det finns ett bröllop i vår som jag inte kan gå på. Och jag har varit sjukt sugen på att göra en sån här African Flowers- filt ( http://www.ravelry.com/patterns/library/african-flower-hexagon-crochet-tutorial ) ett bra tag nu. Doublewhammy!
I ett försök att motivera varför jag ska få börja med ytterligare ett projekt innan nåt annat är färdigt så kan man meddela att jag nu går in för ett seriöst försök att krympa mitt garnförråd, och att den här faktiskt kommer att försvinna ut ur hemmet när den är klar.
Jag står inför en ganska stor förändring i mitt liv, det ska bli väldigt positivt även om jag säkert kommer att svära över det ett par gånger på vägen men jag känner i hela kroppen att jag är på rätt spår. Vägen dit har varit lång och krokig, sådär som vägar kan vara, men till slut så börjar jag hitta ut ur skogen eller vad man ska säga. Jag kommer med en mindre kryptisk uppdatering om det här när det närmar sig- för bloggen blir kvar!

Just i dag ägnar jag mig mest åt allmänt runtskrotande, virkande och lyssnande på Stickpodden (åh, vad den är bra!), bitvis intensivt läsande av tjocka böcker om viktiga saker och tedrickning.

Om inte katterna är snälla så hotar jag med att sticka den här: http://www.theyarniad.com/2007/07/res-originalis-felis-felix-mandarin-cat.html och kränga på dem.... Det vore ganska underhållande, typ tills jag måste plocka fram den vettskrämda/skitsura katten från under sängen och plåstra om mina sönderklösta händer.


Söndagslatheten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar