tisdag 22 januari 2013

Produktiv Ozelote

Ibland är det mycket tragglande och ibland blir allt färdigt på en gång. Som idag.
Kofta OCH Array-cowlen på samma dag, och det är inte ens som om att jag inte har gjort nåt annat...

Jag hade en stor mängd udda svarta knappar liggandes och tänkte att det gärna kunde få vara lite färre udda svarta knappar. Så koftan fick bli en udda-knappar-kofta.
Koft-helbild blir det när jag lyckas ragga upp någon att trycka på knappen medans jag posar.
Den är ganska fin på insidan också.

Och min varma fina cowl! Nu är det ganska sent och jag borde väl ha gått och lagt mig istället för att sticka klart och fäst trådar (och skriva inlägg) men jag har såååå svåååårt att sluta när det bara är pyttelite kvar (det är väl också något man skulle kunna jobba på antar jag. mindfullness. miiiindfuuullneeeesss.....). Och jag kommer ju att vara varm och fab imorgon, om än kanske lite trött.
Och NÖJD och BELÅTEN. Och fab.

http://www.ravelry.com/patterns/library/array-2
Det här var ett ganska lätt mönster som går att göra i många olika garner. Man måste nog inte vara superavancerad för att fixa det här. Dock är det inget jag rekommenderar till folk med kort tålamod, för det går ganska långsamt...
Väldigt gosig kvalitet i slutändan, tjock och mysig.

Nu. Horisontalläge. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar