torsdag 6 december 2012

Blå Tempest

Det blev inget skrivet på nästan en vecka. Jag behövde väl en paus...

Men den blå koftan är färdig! Lite ta- på- sig-själv-i-konstiga-vinklar-bilder har jag tills jag får någon annan att ta snygga bilder. Här är mönstret om någon är sugen: http://knitty.com/ISSUEspring08/PATTtempest.html


Ryggstycket blev för stort så jag fick repa upp det och göra om det. Egentligen hade jag nog kunnat göra framstyckena mindre också, men jag orkade inte repa upp allt eftersom jag redan hade sytt fast knapparna ( jag vet, askorkat- prooooovaaaa fööööörst!). Det funkar nog ändå.
Det är ett bra mönster, men jag rekommenderar att man är petig med sträckningen om man vill ha den tight, eller tar en storlek mindre. Jag gjorde den för ett gäng år sen, och den blev för stor då också. Man tycker ju att jag kunde ha lärt mig....


Baksidan av knapparna var för övrigt snyggare än framsidan. Det kan vara så ibland.  

Jag gjorde ärmarna hellånga med rätstickade manchetter istället för 3/4 som det skulle vara, och så kortade jag av livet en hel del. Garnet hade aldrig räckt annars...
Och ja, det är hemfärgat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar