fredag 30 november 2012

Lite läsning till vinter-idet

Om man bor här så känns det som att det kanske är dags att gå i ide nu, det borde väl vara i varierande grad beroende på var i landet (världen) man bor, men lite läsning är väl aldrig fel.
Jag hittade nämligen lite fler länkar. Undrar hur många det finns, det verkar ju vara en aldrig sinande ström av dem.... http://freevintageknitting.com/

Mängder av mönster... Kolla speciellt in sock-katergorin. Personlig favorit? Kul att ni frågar- det är Squirrel-Cuff Sock http://freevintageknitting.com/socks/5706-socks-pattern.html   Än så länge iallafall, jag har inte hunnit kolla igenom allt. Fast jag tycker nog att det ser ut som små, små tanter med svansar som sitter och håller i en käpp. Men så har ju jag ett synfel också. 

Amelia har bott hos mig i ett år nu, den lilla marodören. Från en liten fegis som blev stel som en pinne och knappt vågade andas så fort man kom i närheten till någon som alltid ska vara mitt i allt som händer och helst sitta på axeln på alla som är här. Sötkatt.
Inte Gene Simmons, jag lovar.




2 kommentarer:

  1. But Amelia may be still singing: "I was made for lovin' you baby
    You were made for lovin' me" :D

    SvaraRadera
  2. Oh yes, she is.... the singing never ends! :P

    SvaraRadera