fredag 19 oktober 2012

Grannskap och annat


Nu är det dags för tågresa igen, fast jag tror att jag ska försöka göra färdigt påbörjat på den istället för att börja med nåt nytt. Är planen. Nu. Man kan ju alltid försöka typ...

Annars har jag idag roat (?) mig med trädgårdsarbete av det slaget som händer en gång per år när det kommer upp stora poängterande lappar i portuppgången. Jag har verkligen inget emot att stå och kratta löv ett par timmar, och någon måste ju göra det så missförstå mig inte.
Årets stora frågeställning blev den där mystiska PET-flaskan som dök upp en morgon på baksidan och innehåller någon sorts vätska och som ingen hittills har vågat röra men som alla i sann grann-anda har tittat undrande på och har en lång rad (konspirations-)teorier om. Min är rådjuren har rumlat runt och tappat sin flaska med hemkört. Det är mest Wiskey som är där annars och jag skulle ju ha känt om han luktade sprit på andedräkten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar