onsdag 15 augusti 2012

Min egen nemesis

För jättelänge sen sa jag ja till att sticka en kofta till M. Det borde ju inte ha varit nåt problem, jag stickar ju massor med koftor, inga problem. Men av någon anledning kom den här koftan och jag aldrig överens. Den har blivit liggandes i det eviga UFO- landet i ett år för att plockas fram från och till, fipplas lite med och sen slängas i väggen i vredesmod för att sedan förpassas ned i skäms-korgen igen. Nu har jag dock fått stränga förhållningsorder om att försöka avsluta projekt istället för att ha dem liggandes och gav mig på KOFTAN en sista gång.

Och den blev klar.


Det ska bara i knappar, men det får hon välja själv, det blir 5 st i en liten rad längst upp. Det är lite rynk i halsringningen och i axlarna. Ärmarna är puffiga och jag fick virka ihop kanterna nedtill för att de inte skulle ramla ner över händerna.
Färgen är mycket mer marinblå än vad som syns på bilderna, men jag ville ha lite foton och på grund av att vi bor i olika städer och inte syns så ofta så fick jag ta foton med det hon hade på sig, vilket var en mycket blåare klänning som "störde" ut färgen i koftan lite. Jag ska försöka ta andra bilder när knapparna sitter i.
Garnet är Drops Alpaca, och mönstert är en egen hijack på nåt jag hittade på nätet. Så att säga.

Jag kan vara tvungen att ta en detour i mitt korståg mot mina UFOn för det här: http://ulliganens.blogspot.se/2012/08/alla-kan-sticka-balaclava.html
Jag har ett grönt garn som har legat ett tag och som skulle passa strålande som en balaklava... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar