fredag 1 juni 2012

Födelsedagsbarn!


Idag, fast för 9 människoår sen föddes en liten liten korv till katt som växte upp och blev min dunboll Whiskey.
Eller Barbatratt, kattfan, Satelit-katten och Wiskas som han också kallas lite då och då. Om man frågar kattkärringsmaffian på internätet hur många kattår det går på 9 människoår så går åsikterna i sär om det är 58 eller 62, så jag bestämde helt enhälligt att han fyller 60 idag. Han är som en liten gubbe iallafall. Småsur, ganska lat, och trivs bäst när saker inte händer för fort.
Jag är så jäkla stolt över att jag har lyckats hålla honom i nackskinnet i 9 år, genom vått och torrt, i alla svängar, och att han inte har tröttnat på mig. Han är fortfarande min bäbis-katt, om än i 5,5kg-klassen, mannen i mitt liv.

Ikväll blir det katt-tårta. Sen kör vi 9 år till.

1 kommentar: