fredag 11 maj 2012

Om man stickar på ett café- är det ett stickcafé då?

Dagen bjöd på en trevlig stund med JLo ( alltså min, inte hon med blinget i staterna) med varsin stickning, fika och café. Det var ganska lagom för en fredag. Angående mönstret i den där turkosa sjalen så börjar jag misstänka att jag antingen har gjort ett kardinalfel, eller att det är fel i originalmönstret, för det är väldigt svårt att urskilja nåt... ja... mönster.... Och jag tycker liksom att det borde kunna synas nu.


I övrigt så får jag hjälp med stickningen hemma av Amelia. Eller hjälp och hjälp; allt är ju relativt men vissa saker är ju roligare att jaga än andra och ibland måste man stanna upp och ta en tvättpaus, och då kan det hända att stickningen blir ren och fin också. Vad det stickas/ tvättas på bilden får ni veta om en månad ungefär, än så länge är det en hemlis....


Och de små ugglorna har hamnat på mönsterarkivet! Hoot Hoot! säger vi till det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar