fredag 4 maj 2012

Iphone-fodral- mania!


Här är mitt snabbt ihopslängda Iphonefodral, med en snygg bild tagen av min nya fina gadget. Det är ju helt sjukt vad man kan leka med en pryl, men kul är det. Jag har dessutom kommit på att det finns mängder med sticktidningar att ladda ner som appar, bland annat Vouge Knitting. Iiinte riktigt samma sak som att ha dem på "riktigt", jag vet, men vad gör man inte.... Nyhetens behag och allt det där.

Jag ska nog göra ett annat lite längre fram, men det här får vara med så länge. Å andra sidan gick det här så fort så det kan nog bli en hel hög såna här innan jag får nog.... 

Jag slängde ihop en beskrivning åt er. Det är superenkelt, men ändå. Kan vara bra att ha och allt det där.

Ozelotes superenkla randiga Iphonefodral.

Du behöver:
Garn i två färger tjocklek ca 26m / 34v på st 2,5
Strumpstickor 2,5
Valfri dekoration. Jag tog en frivolitetsblomma jag gjorde för ett tag sen, och en pärla.

Gör så här:
Lägg upp 20 m i en färg.

Sticka rätstickning 2 v.
För över maskorna på flera stickor, så att det kan binda ihop stickningen till en cirkel.
Plocka upp det andra garnet.
Sticka slätstickning med båda färgerna, varannan maska med varannan färg. Enklast är om man håller båda garnen i vänsterhanden (om man är högerhänt, annars tvärtom) men bara låter det ena löpa fram till och med över långfingret för att sen gå ner mellan lång- och pekfingret. Då får man en jämn sträckning och slipper plocka med garnet hela tiden.

Sticka 44 v.
Dra av den ena tråden, och maska av med den andra.
Sy ihop botten och fäst trådarna.
Dekorera om du vill.

Hepp!  

Om ni fortfarande läser så kan jag meddela att det dessutom är Star Wars-dagen idag. Tydligen. Long live the dark side, we have cookies.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar