tisdag 17 april 2012

A small black one


Det hade varit fint att kunna skriva The Little Black One i titelrutan, men jag tillhör de som behöver en ficklampa för att hitta i garderoben så det skulle vara att töja på sanningen lite grann.

Jag har varit sugen på att sy en klänning i det här tyget sen jag först såg det, en tunn mönsterstickad viskos i svart. Jag hade bara en liten bit, annars hade det varit coolt med en hel-lång klänning Morticia Addams- style... En liten rynkad bubblig ficka har jag också varit sugen på att sy, och eftersom det här tyget var så mjukt och smidigt så passade det perfekt.

Det Amelia jagar på den första bilden är bandet på koftan jag har på mig, som det kommer mer om i ett annat inlägg. ( promises, promises...) 

Ett nuvarande ganska underhållande bryderi är att jag måste skaffa en BH till min provdocka ( som fortfarande inte har nåt namn. Skärpning.). Det är inte så att den har dåligt självförtroende och fått för sig att bara mer barlast i framdelen fixar det, utan det att vi är lite olika bygda den och jag, så varje gång jag provar saker på den blir måtten alldeles wonky.
För att det ska lösa sig så måste den... få en provdockemotsvarighet till ett silikoninlägg. (ärtkuddar?)
Äh, jag lär väl se om jag har nån gammal liggandes, det är ju inte som att jag köper en ny för det här.
Om man inte roar sig själv så får man tråkigt. Så att säga.

1 kommentar:

  1. Passa dig bara! Snart kommer hon som är utan namn att ställa krav på att du ska fixa rumpan också!

    SvaraRadera