onsdag 25 april 2012

Lila omlottkofta med låååååånga band


Ännu en omlottkofta. Egentligen gjord efter samma mönster som den grå-svarta med röda band, men det lila garnet var lite tjockare så jag fick modifiera om mönstret så att det skulle passa. På den här har jag inte heller sytt på några knytband utan lagt upp ohemult många maskor på framstyckena och låtit de första varven bli knytbanden. Garnet är för övrigt upprepat och egenhändigt färgat.

Jag vet inte varför jag står på ett ben på sista bilden. Fråga inte. 

Nu ska jag upp till Dalarna och elda pinnar, grilla soyakorv och hänga med trevligt folk några dagar så det kan bli lite tyst här om jag inte hinner slänga in nåt innan jag åker. Å andra sidan ska jag försöka ha lite nya fina grejer till bloggen när jag är tillbaka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar