onsdag 18 april 2012

Att komma överens med varandet

Ugh.

Idag är en seg och kall dag som bäst tillbringas inbyltad i varma saker tänkandes på nåt annat. Vissa dagar är så, det är bara att acceptera.


Jag har iallafall en plan för vad filtjäveln; som den har fått som otroligt charmigt arbetsnamn, ska få bli på riktigt när den är klar- vilket är snart! Den första lösningen vore en filt, men den blir nog klumpig och konstig som en filt, så jag funderade på en liten matta nedanför min säng. Men där skulle den nog bli kortlivad, en dammsammlare av sällan skådade dimensioner samt att jag skulle behöva sy dem mot något- vad nu detta något skulle vara. Sedan slog det mig att jag förr eller senare kommer (Jag Ska!!) bo i en lägenhet/ hus med veranda/ balkong, och där kan man ju vilja ha en liten bänk att sitta och spana på saker, och på den så är det ju ganska skönt med nåt under rumpan när det inte är supervarmt.
Långsökt- javisst! Men man måste ha framtidsplaner ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar