tisdag 13 mars 2012

Tillbaka till framtiden

Det har varit tyst här på bloggen ett par dagar för jag drog ut på vift till Dalarna. Inte för att jag har varit sysslolös för det, tvärt om!

På vägen upp: Sockstickning( ett par till Elliott-sockor fast i melerat garn) , Chupa Chups och techno i lurarna, så blir jag en glad flicka hela resan.

På vägen ner: Elfel gjorde att vi var försenade, men efter att ha suttit och stickat i tio min i vänthallen så insåg jag att kvinnan jag satt bredvid också stickade! Så vi började prata, utbyta favoritgarnaffärer ( Jönköping har tydligen en alldeles fantastisk om man har vägarna förbi, och Borlänge inne i stan, men den har inte öppet på måndagar vilket jag upptäckte igår :(. Annars var Yll och Tyll i Uppsala en gemensam älskling) Jag smygfotade lite, så man kan se hennes fot på bilden för det kändes lite fint att hon var med... Så förseningar kan leda till nåt gott, glöm inte det. Jag fick en kopp gratis-te på tåget också, och koffeinintag kan ju vända de missnöjdaste surmunnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar