onsdag 8 februari 2012

Ursäkter, satelitkatter och smakprov

Den stora sjalen som blev som den blev när den inte blev som den skulle är äntligen färdig, men det har gått troll i den, och det är inte klart än... Antagligen går det inte bara troll i den utan bjäror, vittra och dragqueens också.

Se det här inlägget som ett smakprov, eller en sån där fancy förrätt som man får på flådiga restauranger, som är riktigt god men som det är alldeles för lite av och som bara gör att man vill äta mer... Ni skulle ha fått hela rätten, komplett med tjusiga bilder och beskrivning idag, men min kamera tyckte inte om att vara ute i kylan och tog bara vita bilder, så jag frös fingrarna av mig helt i onödan, och jag hinner nog inte ta fler idag, så ni får hålla er till imorgon.

Jag skulle ha lagt upp dem igår till och med, det stod i min kalender och allt, men tidigt tidigt på morgonen så kom det in en alldeles blodig katt, så vi ägnade dagen på akuten, han och jag. Nu är han Världens Ynkligaste Kisse(tm) och är allmänt hög på smärtstillande efter att ha fått trampdynan ihopsydd. Det såg värre ut än vad det var, och det var lite cirkus där på morgonen, när jag försökte hålla borta Amelia med ena handen (hon hade minsann haft 5 kattungar, hon visste minsann hur man gjorde!) och försöka hålla fast Wiskey(som iallfall inte ville ha nån j***a kattbrud upp i ansiktet och inga j***a plåster heller) med den andra samt plåstra om honom med nån annan arm som jag inte har men ibland känner att jag skulle behöva.

Nu är det bara kvar det där med medicineringen... ( http://www.musslans.se/kattkul.html#medicin) Som bonus måste han ha tratt. Som alla kattägare vet är detta hysteriskt roligt för omgivningen och förnedrande för katten. Och man får skapa vissa små specialkontraptioner för att katten ska kunna äta utan att putta bort allt med trattkanten.

Jag måste säga att jag är stolt över att bilderna på detta skulle ha platsat i vilken mattidning som helst, trots att det är i mitt skitiga kök.
 Nu måste jag ju bara lura ut vad jag ska göra härnäst.... Lättare sagt än gjort. Jag har ett par knäsockor i spetsstickning på gång, de funkar som mellanstickning, men de blir klara så fort om man bara har dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar