torsdag 23 februari 2012

The magical feeling of new socks on my very happy feet


En av de bästa känslorna ( top 10, ingen rangordning) är utan tvekan första gången man stoppar ner fötterna i ett par nystickade sockor.
De här älsklingarna blev precis klara; eget mönster, i jeansblå Arwetta som jag har fått reda på inte ska gå att få tag på längre vilket jag är ledsen för då det var ett ljuvligt sockgarn (så hittar ni något kvarblivet nystan, så haffa det! Det går två till ett par så här långa sockor) , och på stickor 3.


En ny prinsessa har vi fått också. Inte för att jag brukar vara så intresserad av kungahuset och deras påhitt, men jag har förstått att bloggar är det nya maktfaktorn att räkna med, så jag tänker göra ett fåfängt försök att göra min röst hörd i etern. Mitt namnförslag till prinsessan är Jolanta. Jolanta Bernadotte. Smaka på det. Det rullar bra på tungan, eller hur? Och inget sånt där högborgerligt tjafs, de behöver komma närmare folket. Jaja, nu har jag sagt mitt, vi får väl se hur det blir. men som sagt: Jolanta. Fundera på det, Vikkan och Danne.


Nu ska vi vara ensamma en stund och mysa, mina fötter, sockorna och jag....

1 kommentar:

  1. De var verkligen snygga! Gör ett mönster och lägg ut!
    Jolanta blir det nog inte men förslaget var bra!
    Av någon konstig anledning drömde jag om att bebisen var född och att det blev en flicka och jag(!) bestämde att hon skulle heta Alice. Konstig dröm....

    SvaraRadera