fredag 3 februari 2012

A little somethin´ somethin´

Morgonen har ägnats åt farande tvärs över stan och tillbaka (med samtliga fingrar i kors för att inte SL skulle komma på att det är väder ute), stretchandes ömma muskler efter gårdagens förådstömning. Inte mitt dock, men jag hjälte Ferret inför hennes kommade flytt. Har ni tänkt på hur mycket roligare det är att städa åt andra än sig själva? Visst är det magiskt? Iallafall fick jag donerat till mig bland annat två lampskärmsstommar som jag är riktigt sugen på att sätta fingrarna i och göra nåt kul med...

Och jag har tagit bilder på lite armband jag har gjort då och då genom åren. Jag gillar armband, gillar att ha nåt omkring handlederna som inte är en klocka.

Det här är en massa små pärlemoknappar av olika slag men ungefär samma storlek som jag har sytt på ett långt svart sammetsband, som helt enkelt knyts under handleden. Jag har väl tänkt att jag ska sy i en tryckknapp, men jag är lat på märkliga sätt ibland...

Det här är frivoliteter i lite grövre tråd som helt enkelt är fastsydda på en bit svart vävt tyg.

Det här är en massa såna där jobbiga (men säkert för de som jobbar i affärerna praktiska) satinband som sitter i kläderna numera  som jag har klippt bort som trätt på ett par mucho snygga knappar. Det Går två varv runt handen och knäpps med ett spänne.

Och sist men inte minst (spöstraff utlovas till alla som börjar kvittra om 14/2, mind you) denna skapelse gjord som en uppgift till en kurs en gång i tidernas begynnelse där man skulle göra nåt annorlunda av ett blixtlås. Det knäpps med en trycksnapp.

Det är inte handen på bilden som har gjort duken som armen vilar på.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar