måndag 20 februari 2012

Kreativ input-helg

Det har varit intensivt ett par dagar, därav bristen på inlägg.



Jag var på syfestivalen på Älvsjömässan i lördags och fick med mig lite garn- booty hem. ( Isländskt som brukar vara sjysst att nålbinda med, och garnet som hade ett namn som hette som något man hostar upp innan de bytte namn: se omlottkoftan med röda band)
Men jag måste väl säga att jag inte är så jätteimponerad över mässan.... Det är inget nytt, inget man inte kan hitta någon annanstans utan allt för mycket ansträngning, och det här säger jag inte bara för att jag bor i Stora Staden. Och då slipper man vassa armbågar och blickar från desperata tanter, bortkommna medtvingade äkta män, protestskrikande snorungar och en allmän känsla av att man har missat nåt men inte riktigt vet vad.  Så det är väl inte så att jag längtar efter nästa år...

Bättre var söndagen, först Fotografiska som ALLTID är asbra, den här gången en utställning med Anton Corbijn som hade plåtat en massa konstnärer inom olika områden under deras kreativa processer, och en utställning med en fotograf som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på men som hade en massa rätt industriella bilder som också var helt otroliga, sagolika på ett ganska betong-artat sätt. Mycket tilltalande...

Och vidare till Magasin 3 och lite samtidshistoria med Ai Weiwei. Intressant på ett helt annat plan, och bör också ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar