onsdag 15 februari 2012

Frukten av förmiddagsmani

Blev lite lätt manisk igår och sydde ett gäng tygkassar. Tre, närmare bestämt, som var helt nya och ett gammalt UFO som blev framdraget och färdigsytt av bara farten. Det gäller att passa på när man är igång, tricket är att hinna städa undan någorlunda innan man tappar orken.


Det gamla UFO:t är en ganska liten kasse i ett fantastiskt tyg som jag hade en stuv av, och ett svart sammetsband på vilket jag maskinbroderade vita stjärnor. 

Och kassen det startade med, ett IKEA- örngott som gjorde sig bättre som tygkasse. Den var snabbt gjord... Funderar lite på att brodera dit en fågel, men Insprirationsgudinnan hade nog med alla mina kassar och drog en gräns där. Ganska skönt egentligen. Brodera en fågel kan man ju alltid göra sen om andan faller på. (faller på VAD, exakt? Och hur faller en andedräkt? Det här är ett så konstigt uttryck.)


Och en kasse av den biten av duken (se ett par inlägg ner) som var för lång för mitt bord. Duken har för övrigt inte fått några broderier än, men den som lever får se. Kassen fick ett gammalt tryck/ broderi och en frans. Jag har såna där små provborderier liggandes lite här och var, kassar är ett rätt bra sätt att minska den specifika högen....





Och sist men inte minst en kasse som är lite av ett färg- och kompositionsmässigt experiment.  Jag är inte övertygad (haha) om att tygerna egentligen går ihop, men jag hade inte tillräckligt av nåt av dem för en ensam kasse. Och med broderierna så tycker jag nog att det blir en helhet ändå... Broderier är lite magiska på det sättet, man kan foga ihop saker som inte borde funka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar