måndag 30 januari 2012

Tvivelaktigt ryska muddar och textilmetaforiska drömmar

Jag brukar kalla dem "ryska", för att jag har fått för mig att de ser ryska ut, men jag har inga belägg för det så jag skulle inte hänga upp mig för mycket på det.

Själva muddarna är avklippta från en ihoptovad tröja och sen har jag broderat i Drops Alpaca (som fungerarar storartat att brodera med) på. Mönstert växtre fram eftersom jag sydde.

Igår natt hade jag en sån där otroligt övertydlig dröm bland annat inkluderande garn som hade spunnits väldigt fult och som skulle behöva spinnas om, vilket visade sig inte alls vara ett helt omöjligt projekt (jag drömde...). Det är intressant att även hjärnan börjar tänka i textilmetaforer även om saker som inte direkt rör ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar