söndag 29 januari 2012

Sjalen som blir som den blir när den inte blev som den skulle

Jag hade ju tänkt publicera att tjusigt trekants-spets-sjalsmönster komplett med fläta och volang, men det gick så att säga åt h-e eftersom jag grovt felräknade formen på sjalen. Så nu får jag helt enkelt repa upp och glädja mig åt att jag kan konstatera att jag BORDE har tänkt på felet tidigare, för jag har kan de här proportionerna efter en halv miljon trekantssjalar och fattar inte riktigt hur jag tänkte.

Dock så är jag så himla trött på den här just nu, så jag gör en liten revolt mot mig själv och gör, håll i er nu, NÅT HELT ANNAT av garnet. Upprepning i all ära, men det får finnas en gräns på självplågeriet. Jag lovar dock att återkomma med sjalmönstret. Och det här kan bli spännande. Och det blir ett mönster till. Som är helt annorlunda.

Den som väntar på nåt gott kan gå iväg en stund och ta sig en kopp kaffe eller en promenad med hunden eller lyssna på en pausfågel: http://www.youtube.com/watch?v=Rnww3uvfQyA&feature=related Här är en teaser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar