måndag 9 januari 2012

Mera vantar...




Nu till en vän som tack för en fantastisk nyårsfest. Det kan vara så att jag har ett häst-tema när det gäller henne, det är även hon som är ägare av den lilla blå stickade hästen från midsommar.
Det här mönstret var kul, hursomhelst. Torirot ( http://torirotsstitches.blogspot.com/) har gjort originalmönstret, och jag har gjort lite ändringar där jag har känt för det. Så som det brukar vara typ. Behovet av att kunna göra egna mönster på datorn ökar och ökar dock, jag måste verkligen lösa det här. Jag kan tycka att kreativiteten är ganska jobbig såhär, när den inte kan lämna en ifred utan att den ständigt bombarderar en med impulser och ideér på vad som skulle kunna bli, och vad man skulle kunna göra. Det blir så mycket i huvudet, och trots mitt ganska omfattande system av skissböcker och lappar så kan jag ibland bli rätt trött på det. Jag har inte ADHD, men jag är misstänker att min kreativitet har.
Men jag har fått båda katterna att sova i soffan tillsammans. Kärlek. Här ser man dock storleksskillnaden... Det är svårt att tro att a) hon faktiskt är fullvuxen och b) han faktiskt inte är speciellt överviktig. Man kan också se min gamle följeslagare stickpåsen skymta fram mellan dem. Mer om den en annan gång, den förtjänar nog ett eget avsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar