tisdag 10 januari 2012

Den grå-svartmelerade tröjan med pärlemoknappar och ficka






Eller egentligen en tröja, den har ingen delning fram, men en liten pärlemoknapp bak i halsringningen. Och en fram på en liten ficka som inte är bra till nåt, men är en detalj jag är löjligt stolt över.
Den är stickad i Sachenmayrs Alpaca, den grå-svartmelerade varianten. Det var ett par år sen jag gjorde den så jag kommer inte ihåg garnåtgång, men det är mönster efter eget huvud. Så jag skulle väl kunna sätta mig och skriva ner det också antar jag. En sak till på att göra listan. Den är stickad ganska glest, på stickor 6 om jag inte minns fel, och det behövs för det här garnet är varmt! Den är ganska tight och stretchig, och har en rak halsringning. Me like.

Till folk som inte har katt, men alltid har undrat hur det är: http://www.youtube.com/watch?v=4rb8aOzy9t4&NR=1&feature=endscreen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar