tisdag 17 januari 2012

Att tänka rätt och sticka fel


Jag har en sån där stickning som jag inte riktigt kommer överens med. Den blir väldigt fin, men det är nåt som inte riktigt är ok. Jag tror att det mest handlar om att jag skulle vilja göra nåt annat, men inte riktigt vet vad, och inte kan motivera mig själv att sluta på den här som dessutom är en 30-årspresent med deadline om jag inte drabbas av Den Stora Inspirationen (ni vet, som influensa, fast man slipper kräkas). Av nån anledning blir det lätt att jag låter tankarna fladdra iväg på den här stickningen, och rätt vad det är så har jag börjat sticka rätmaskor fast det ska vara ett mönstervarv. Det känns på det stora hela som att det skulle vara bästa att få den ur världen.

Jag fick ett fint citat på vantarna nedanför, som jag vill återge: "Pianistfingrar behöver speciella vantar. För att sticka dem - en stickare med smidiga fingrar, klara tankar, känslig själ och varmt hjärta. Först nu förstår jag på riktigt att man inte stickar med händerna." Det var så vackert skrivet, av en annan konstnär som ligger mig varmt om hjärtat.

Och lite samhälle: Sverige försöker återigen tvinga folk som ska genomgå könsbyte att sterilisera sig. Man kunde ju tro att ett modernt och demokratiskt land som Sverige hade slutat med tvångssteriliseringar för länge sedan, men icke. Detta är ett upprop mot detta, skriv på om ni inte redan har: http://www.allout.org/en/actions/stop_forced_sterilization

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar