torsdag 29 december 2011

Mitten mania!





Det blev många vantar...

Först tre par julklappsvantar till vänner. Två par efter andras mönster (hittat på ravelry) och ett par (de blå/svarta) efter eget huvud. Jag ska sätta mig och rita ner det någon dag om jag hittar nåt program som har rutsystem i pdf-form. Det finns säkert, jag har bara inte letat.

Och så till sist ett par till mig! Fina, fina Chutulu-vantar!

Jag är nästan trött på att sticka vantar, men några par till blir det innan jag ger upp. Det går så fort, och det är så roligt att se mönstret växa fram. Allra roligast är det med melerat garn, så att det blir lite skiftningar. Fågelvantarna kom till användning nästan direkt eftersom mottagaren druttade i sjön och behövde varma torra vantar, vilket hon som av en ren händelse hade fått. Snygga var de också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar