torsdag 1 december 2011

Kråksparks spetsstickade muddar


(med knappar)

Drops Alpaca

Jag testkörde ett mönster åt mamma Kråkspark (http://www.krakspark.blogspot.com/) igen, här är resultatet. Jag testkörde ett annat mönster också, men gav bort de muddarna och har inte lyckats jaga fatt på dem i synkronisering med en fungerande kamera än, så det kommer.
Mönstret var finemang, btw.

Jag är fast med enbart en tråkstickning igen. Har precis avslutat en mastodontvirkning, och är inte så motiverad till nåt alls, så jag väntar på att Inspirationen (tm) ska komma och slå sin något kletiga klubba i huvudet på mig.

Jag har för övrigt börjat gömma mitt nålfodral. Jag hittade det längst in under sängen i morse. Och jag VET att jag la undan de på vad jag (naivt, hur länge har du haft katt egentligen stumpan??) trodde var ett säkert ställe. Inga nålar borta, så jag slipper bidra till den makabra samlingen i glasskåpet i entrén till djurakuten...

För övrigt jag jag planterat om växter idag, och hoppas att överanvändande av näringspinnar ska väga upp det faktum att det är helt fel årstid att plantera om. Gnäller krukväxterna så tänker jag påpeka att min lägenhet är inte så mycket en borg som en totalitär stat med mig som envåldshärskarinna och om det inte passar så kan jag ställa ut dem till rådjuren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar