söndag 17 april 2011

What to wear when you sew

Svaret är egentligen kort och koncist: Nåt som är bekvämt och går snabbt att ta av och på. Iallafall om man ska sy åt sig själv, annars spelar det inte så stor roll så länge det inte hindrar pedalfoten.
Om det inte är mitt i sommaren är det måttligt kul att sitta och sy halvnäck. (För mig. För andra är det säkert väldigt kul.) Och man vill inte behöva knäppa upp 17 knappar och 3 blixtlås varje gång saker ska av eller på. Visst, visst, provdockor underlättar processen, men de har inte riktigt samma form som en riktig människa.

Länge hade jag nån tantklänning modell 5 stl för stor som bara var att dra över huvudet, men den försvann i nån flytt, så nu är den lilla svarta för mina sytimmar träningsoverallsbyxor och ett linne. Jag kan sakna tantklänningen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar