onsdag 6 april 2011

Vådan av utdragning av häftklammer

Det blev inget skrivet igår, för jag ägnade arbetsdagen åt att dra loss häftklammer från stolsdynor. Trots apdyrt verktyg tog det maaaassor med timmar och min ena hand (skrivhanden, FYI) svullnade upp till roliga proportioner och oskrivbart skick. Ursäker, ursäkter....
Nu är det iallafall klart, handen har svullnat ner och jag stickade klart sockorna innan jag lyckades hitta en tvätttid. Inte för att det kanske var så nödvändigt nu när våren Äntligen verkar vara på väg, MEN jag har ett par kicking svart-turkos-randiga snyggo-sockor. Inte alla som har det....
Bild och mönster utlovas till morgondagen, just nu är jag och sockorna på irrvägar i norrort.

På bussen på vägen hit satt jag och funderade på inredningsrepotage av modellen "hemma hos". Det är alltid apstylade hem hos folk med drösar med pengar. Alltid en "lagom" mix av stilrenhet och en liten "crazy" touch med gamla tavlor eller reseminnen. Jag lurar lite på att börja göra inredningsrepotage och lägga upp här, hos folk som som har mer "vanliga" hem. Jag vet inte om det går eller blir intressant, risken finns att det hela bara blir en måltid ofrivillig socialrealism, men det känns som att jag måste prova för att testa ideén.

Så många ideér, så lite tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar